0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har skrivits mycket om bypass, så ursäkta frågan men hur ser en sådan ut och vad kostar en sån?
Jaha om vi skall ha DT 5 så måste vi ju verkligen klippa på lite i de gamla 80-60 systemen Men jag skulle nog ha en utjämning där Zyber, bypass är 2 t-rör ett på tillopp och ett på returen med en liten rör bit emellan och eventuellt en justeringsventill typ TA trim eller så ett par 100 lappar, sen måste man ha en extra CP så det kan bli flöde över allt och den kostar mellan 1000 lapp till typ 3000 lappar beroende på om det är en Jula eller nått annat
Det är ett rör mellan fram och retur.Köper du en Bosch inverter 3-12 kW följer den och cirkpumpen med.Det är inte så säkert att det fungerar på andra inverterpumpar. Jag har misslyckat på en värmepump (från en större erkänd utländsk tillverkare) inte varvade upp kompressorn, för att den interna cirkpumpen blev påverkad av den externa.
Cc. Vad är ett koppel för inverter, har aldrig hört talas om det, är det en egen uppfinning?
Jag har inte skruvat på nåt på senaste året, så vitt jag kan påminna mig i alla fall.
Man pendlar aldrig över 0, värmepumpen startar när gradminuterna är på -110 och går tills den är 0, sen stannar den.