Click Here!
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: Mitsubishi fd25 inställning vid fjärrvärme  (läst 7127 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alva10

• Expert på värmepump
  • Antal inlägg: 556
SV: Mitsubishi fd25 inställning vid fjärrvärme
« Svar #45 skrivet: 26 oktober 2016, 00:43:51 »
Verkar som pumpen gått till sig nu och arbetar som det är tänkt :) , men oavsett så ska service kille komma och gå igenom pumpen. Tack för all hjälp och funderingar kring detta.

Pumpen är nu inställd på 22 och har bra med värme i alla rum utom köket som är närmast pumpen :( kör just nu att de blåser högt och rakt ut och på fullt blås, håller mellan 20-22 grader i de olika rummen förutom köket där jag har 19. Ska testa en golvfläkt alternativt en takfläkt för att se om jag få in mer av värmen i köket. Ändrar jag riktning på värmen så får jag sämre temp i resten av huset och ytterst lite ökning i köket.
« Senast ändrad: 27 oktober 2016, 07:31:27 av Alva10 »
Fjärrvärme inkl Luftvärmepump total förbrukning 2016 12000kw Total förbrukning 2017 ca 15000 kw dels pga trasig luftvärmepump samt 2000kw med woods avfuktare.

Utloggad Alva10

• Expert på värmepump
  • Antal inlägg: 556
SV: Mitsubishi fd25 inställning vid fjärrvärme
« Svar #46 skrivet: 27 oktober 2016, 07:36:03 »
Såhär ser planlösningen ut, funderar på att sätta en takfläkt i hallen mellan badrum/vrum, eller varför inte en värmeförflyttare genom vägg mellan hall å kök, lär ju inte behövas mycket för å få upp tempen lite.

« Senast ändrad: 27 oktober 2016, 08:16:51 av Alva10 »
Fjärrvärme inkl Luftvärmepump total förbrukning 2016 12000kw Total förbrukning 2017 ca 15000 kw dels pga trasig luftvärmepump samt 2000kw med woods avfuktare.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi ppnar din e-postklient

Annonser

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Värmepumpar i Stockholm
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Click Here!
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Use CS Theme