Har du bruksen?
Först måste du i menyrad (installatör-level) 5700 ställa pannan i rätt konfig. för att "pannavlastning" (=elpatron/elreserv) skall kopplas in. (8 olika alternativ)
I menyrad 3700 väljer du först vid vilken utetemp den skall börja använda elpatron.
I 3705 kan man välja tidsfördröjning vid stopp 0-120 min. (står på 20 min från fabrik) Har inte provat denna själv då min elpatron är helt urkopplad, men det bör vara tid innan elpatron går in.
Vad som krånglar till det är det även under meny 2884 kan välja vid vilken temp "elektrisk avlastning" ska gå in ..... och sedan i 2920 finns ett gäng val för "elektrisk låsning" reserv steg 1, reserv steg 2 etc etc... (jag tolkar dessa som om man vill ha första steget dvs 1,5 kw + andra 1,5kw att kicka in)
Om du inte har bruksen, så ta hem en, utan den är man lost ) Det finns ju ett antal hundra parametrar att pilla med om man är på det humöret. =) Om du inte får ordning på ovanstående ring till FG Nordic de har en grymt bra support med kunnig och intresserad personal.