0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Givare ETC Nibe 1145BT7 AUX1 Topp på VVBBT6 Botten på VVBBT25 UKV Givare, extern framledningsgivareBT50 RMU40 inne enhet?Från manualenBT 1 UtegivareBT 2 Temperaturgivare, värmebärare framBP 1 HögtryckspressostatBP 2 LågtryckspressostatBT 3 Temperaturgivare, värmebärare returBT 10 Temperaturgivare, köldbärare inBT 11 Temperaturgivare, köldbärare utBT 12 Temperaturgivare, kondensor framledningBT 14 Temperaturgivare, hetgasBT 15 Temperaturgivare, vätskeledningBT 17 Temperaturgivare, suggas
Du har 20,3 °C inne, vad vill du ha?
Vp är för klen och behöver elspets om du tillåter elpatron gå in får du varmare inne troligtvis riktigt varmt eftersom det kommer höja framledningen 10 grader om elpatron orkar höja så mycket.
det är ju nåt som inte stämmer alls..om ditt hus håller dryga 20 gr med ca 13 gr för låg framledning så lär du få bastu klimat inne om pumpen skulle leverera 45...hade möjligen pumpen gjort vv precis eller ligger med 13 gr undertemp hela tiden?
Har du koll på hur högt den kom upp i framledningstemp förra vintern?Vet du vad brine-temp var då?
ok då förstår jag lite bättre,det kanske bara är ett rum tex uterummet som kräver 45 gr framledning och övriga är strypta via termostat då? hur som helst tycker inte jag det verkar speciellt konstigt att det kanske krävs lite tillskott nu när det har varit och är så pass kallt som det är. min 10kw pump räcker ner till ca -14gr sen går ts in och jag har ca 44gr fl vid -20 och värmer dryga 200m2 med blandat radiatorer och gv.(brine in -1,2 nu och sjunker för varje vecka nu när pumpen går konstant)
Lägg in loggarna i original utförande nu hamnar ju rubrikerna fel och blir väldigt svår läst.