0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Med facit i hand måste jag säga att detta är nog bland det sämsta investeringar man kan göra! Mina föräldrar funderar på att byta till en nibe och jag kan inget annat än att avråda dem. De har en gammal maskin som går på el och har marginellt högre förbrukning mot mig, låt säga att dem sparar in ca 1500kr per månad, det tar jo typ 10år att spara in pengarna man måste betala för upgraderingen till en nibe 750, hur kan den va så pass populärt med all strul som många verkar ha...Jag har gett upp nu allt som har med inställnningarna att göra på denna maskin :/Kul med en elräkning på närmare 5000kr i slutet av månaden
Trattan, Enlig planeringen så ska jag ha det! Jag har 22grader på bottenvåningen och 20 på övervåningen med kurva 5 +1.Har testat 5 0 men då sjunker jag till 19 på övervåningen och det blir obekvämt.Smurfen,Du har nog en poäng men förstår intr hur det ska gå ihop med all ventilation som måste stå öppet och ta in kall luft, huset är 2 år gammalt så jag tror den är isolerad någorlunda men alla dessa venti som sprutar in kall luft, varför har inte maskinen en inbyggt fläkt som blåser in om den har så stor behov av det.