0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vår Ultrasilencer stannade plötsligt när jag sög damm lääääänge i torktumlaren, och jag funderade på överhettningsskyddet, men inget hände efter att ha väntat ett tag. Jag var färdig att slänga den och jag fortsatte med industridammsugaren. Dagen efter funkade Electroluxen igen 😎
Köp en av den här typen, https://www.jula.se/catalog/el-och-belysning/elinstallation/installationsmateriel/stickproppar-och-uttag/stickpropp-400133/
Egentligen får man inte byta stickproppen om den är pressgjuten. Kabeln är helt enkelt inte gjord för att man skall kunna montera en vanlig propp med klämdelen för att den inte skall glida. Isoleringen är för tunn. Jag har någon gång dragit på ytterhöljet från en gummikabel innan montage av jordad stickpropp eller en bit kraftig krympslang.Sedan får man inte montera en jordad stickpropp på en 2-ledarkabel heller. Det är helt enkelt inte lätt att sköta sig nuförtiden.
Också vår dammsugare Electrolux Ultrasilencer inköpt för fem år sedan slutade helt plötsligt att fungera när jag dammsög. Läste då i detta forum att det kan uppstå brist i den helgjutna kontakten. Vi bytte kontakt och se! Dammsugaren fungerade igen!