0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
vad har du för framledningstemp?Jag har tillskott redan vid ca-20-22gr, ligger då på en framledningstemp 53-54gr, provade att ändra den till 13kw/h men tillskottet vill fortfarande gå in och stötta.Vet inte varför det inte blev någon skillnad, en orsak kan förstås vara att pumpen inte klarar av högre framledningstemp utan tillskott?Brine in ca:0gr Brine ut ca: -3
Dum fråga kanske, men hur ser man om elpatronen går in och hjälper till?? Har haft -30 några dagar nu.
Daikin,Om det vore så att effekten inte räckte till så borde elpatronen kopplats ur när jag pillade upp pumpen till 13kw. Pumpen varvade upp några knäpp men elpatronen var med hela dagen, förstår inte riktigt varför den varvar upp om den ändå inte kan leverera högre temp, låter ju mycket mer utan att göra någon nytta. Jag har själv deaktiverat elpatronerna och har då sett att pumpen klarar att max komma upp i ca:55gr och det var under sommaren, det verkar då som att jag och RickardB sett samma sak.
Min framledningstemp har jag satt till 42 grader vid -20, har satt överskjutningstoleransen till 3 så Max 45 grader när det är så här kallt.Har märkt att när den kör legionella så går elpatronen in vid 53-54 grader nånstans.Gör ju stor skillnad att ha 10 grader lägre framledningstemp kan ja tänka mig.
Kör du 42 grader i framledning med golvvärme? i ett nybyggt hus? Måste ju vara fel. Jag kör med 31 och hade -27 ute, ingen tillsats i sikte ännu.
55 grader VV eller 55 grader framledning ?MvhDaikin