0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Här kan man läsa lite om varför ofta RAM minnet är "fullt". http://www.androidcentral.com/ram-what-it-how-its-used-and-why-you-shouldnt-care
En dyrare android brukar samtidigt ha större skärm. Vill att telefonen ska rymmas i fickan utan att behöva en "manpurse". I och för sig tycker jag att android i en tablet är ganska trögt och hakar upp sig, jämfört med en ipad. Kan ju vara liknande med iphone och en billigare android.Kan inte heller förstå varför inte alla appar får flyttas till sd kortet och varför mobiltillverkaren bestämmer vilka helt onödiga program som skall finnas installerade på telefonen. Det är så lite appar man behöver och de man vill ha är ju bara att ladda ned. För mig räcker det att kunna ringa, skicka sms, ta foto och lyssna på musik. Sen då man kopplar upp sig på wifi hemma börjar det laddas ned mera uppdateringar på de onödiga programmen, så blir det igen att "avinstallera" uppdateringen.Så om jag förstod rätt är tanken med android att ram minnet ska nästan vara fyllt till max för att det ska fungera som planerat, ca 100mb ledigt för optimal prestanda.