0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Oj vad tråkigt.Hoppas det vänder och börjar sjunka undan istället.Har vattnet gått så högt att det nått någon form av elektronik?
Nu har jag haft 3 länspumpar igång och nivån hålls nere på 5cm med den kraftigaste pumpen jag fått låna av rörisen min. VPns fötter står i vatten men jag vet inte hur VP mår efter att den haft 10-12cm vatten över bottenplatten. Mera vatten rinner till hela tiden genom sprickor i cementgolvet, och mera regn kommer nu....länspumpen står i en avloppsbrunn som mynnar ut under golvet ("stenkista") den får gå och hålla undan tills grundvattennivån sjunkit, kan ta lång tid. Inte någon som vet var elkontakter mm är placerade i en Nibe 1225-8 årgång 2008?
Kompressorns elektronik samt värmebärarpumpen är väl det jag kan tänka mig sitter illa till.
Kompressorns elektronik samt värmebärarpumpen är väl det jag kan tänka mig sitter illa till.Jag skulle nog öppna och blåsa torrt med en värmefläkt eller liknande innan man slår på strömmen igen.
Fast elboxen till kompressorn såg ju ut att sitta i övre halvan av kompressorn (och kompressorn är ju hög/smal så den når nästan upp till toppen av kylmodulen), så den borde vara tämligen högt upp. Fast du kanske menar hela kylmodulens elektronik?