0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
sen är det väl så att daikin URURU som oxå använder R32 har ett högre SCOP 5,90 jmf 5,30.8 års garanti jmf med 57,5kW jmf 6,65kWfast inne delen är nog lika klumpig och fulhar dessutom varit på marknaden ett tag så vissa erfarenheter måste dragits
Hejva bra att du kan hålla med!men hur går dessa pumpar i Sverige? är det någon fördel rent driftsmässigt med R32?För jag kan ju inte tro att det finns 4 miljoner i Sverige inte ens 4000.
Har vi några kvalificerade gissningar om vad de nya pumparna kan tänkas hamna på i pris?AE9PKE ligger på 14 990 hos Elgiganten. Kommer HZ landa över det? De andra i serien som kommer nästa år, tankar?
Hej !Ny på forumet ,(och vilket bra forum) , jag skall beställa en ny L/L värmepump dom närmaste dagarna till torpet (Gävle trakten), står mellan Fujitsu 12LTCN, Toshiba Polar 25 Supreme och Daikin Siesta C35 , dessa har 5 års garanti.Men frågan är, skall jag vänta på den nya Panasonic HZ9RKE , skall släppas under september månad ?Ny pump som använder det nya köldmediumet R32.http://www.aircon.panasonic.eu/SE_sv/