0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tror man måste starta om grejerna för att återställa HP. Men går larmet inte att återställa är det troligen fel på själva pressostaten.
'HP-larm' betyder ofta att kompressorn inte kan göra sig av med värme - kondensslingan kyls inte som den skall och det i sin tur kan bero på att cirkulationspump mm. inte fungerar.
Prova och tvångs kör växelventilen så den inte fastnat i mellan läge eller nått liknande som kan bromsa cirkulationen.
Ska man sätta den på "hjälpdrift" som CarlN föreslog och gör man det genom att ställa den på varningstriangeln där på/av/varningstriangeln är? Gör den varmvatten då, som tur är behövs det ju inte värme och ska man eller går det att slå av värme produktionen (radiatorerna)
Jepp, det gör varmvatten på hjälpdriften, men med elpatron.En test om elpatron verkligen funkar?
Tjena Smurfen, jag tog bort styrmotorn och snurrad på växelventilen, den går lätt och körde även manuellt test, den växlar.Rengjort smutsventil, kört CP och öppnat skruven där samt ventil under till för se om cirkulation och om det var nått i vattnet.Kör du fortfarande med firmware R7?
mommer inte ihop vilken version jag kör men har inte bytt sen dom införde auto hastighet på cp har liksom inte funnits nån anledning när allt bara funkar.
Gör man det genom att ställa den på varningstriangeln där på/av/varningstriangeln är? det behövs det ju inte värme och ska man eller går det att slå av värme produktionen (radiatorerna)
hjälpdrift ”hjälpdrift” är en typ av reservläge. Detta innebär att värmepumpen gör värme och/eller varmvatten trots att det finns någon typ av problem. Detta kan innebära att värmepumpens kompressor inte är i drift. Det är i så fall elpatronen som gör värme och/eller varmvatten.