0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Att man får dåligt betalt är inget skäl till att göra undermåliga installationer. Kan man inte göra det på ett korrekt sätt för den betalning man erbjuds skall man inte acceptera att göra installationen. Installationen kostade 3000.- efter ROT så nog borde det räcka mer än väl till installationen som tog drygt 1 timma vid första tillfället.Det blev så som 'Electroluxaren' befarar. Man återfyllde med det tömda köldmediet. Jag påtalade att det kan inte vara riktigt att göra så men denna installationsfirma har sina egna fysikaliska lagar där köldmedie och fukt/luft separeras i tanken och enbart köldmedie återfylls. Förtroendet för denna firma är nu noll och även om dom skulle komma med nytt köldmedie skulle jag inte lita på att det verkligen var nytt och inte använt i en annan pumpBör jag anlita någon annan för att tömma systemet och fylla på nytt? Någon som har en uppfattning om vad det skulle kosta?
Oftast så köper man installationen av pumpleverantören för en viss summa men installatören får då inte den summan utan näthandlarna tar en stor del av den kakan för att kunna annonsera/sälja en pump billigt och ligga bra till på sidor som tex prisjakt.Av dom 6000-7000:- som du troligen betalt innan rotavdrag får nog installatören ca 3500-4000:- inkl moms.Rimligen så borde installationsfirmorna göra bra jobb ändå då dom gått med på betalningen men då dom troligen har flera installationer samma dag så måste det gå undan för att hinna med och då tar nog flera av dom en del genvägar om dom ska sluta 16.00.Förhoppningsvis gör dom flesta bra jobb ändå så det gäller att inte få "fel" installationsfirma
Fast allt det där är ju bara teorier. Det finns säkert dåliga installtörer på båda sidor. Våran lokale installatör gör inte snygga jobb och han säljer pumpar och installation. Jag tror han vill sluta kl 16.00 med