0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejHar nu haft igång min 2010-6 med SMO i 6 veckor och fungerat utmärkt. Kommer hem från jobbet och tar en repa förbi smo´n för att knappa lite. Upptäcker då att diffen (Delta T) ligger på 0.0 gr. Hm. vad är på gång, går ut och tittar till pumpen fläkten går men det låter som att kompressorn står still. Huvar av och mäter om jag har spänning efter motorskydd och mjukstart och det har jag. Hämtar tångamperemetern och kollar. nada ström i faserna. SMO´n indikerar att pumpen går och tillskottsvärmen är igång(elpanna), inga fellarm eller något sådant. Verkar som det blir ett samtal till NIBE i morgon om inte någon annan har någe tips. // Stefan
Omstart var den första jag provade, både på pumpen och smo´n. Kollade även displayen i pumpen och där såg allt ok ut (normal drift). I loggen hade jag ett antal stopp för hög framledning under dagen. Har haft en kall period och trimmat deltan lite i helgen och nu har det blivit mildare i övrigt har jag inte pillat något. Har nu satt omkopplaren på smo´n i läge hand.// Stefan