0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om de inte har fått fixat det på de tidigare fem besöken är jag också negativt inställd till att de får det fixat denna gång.Du får nog lov o betala o ta ditt någon annan, du bor i Stockholm? Här på forumet får du nog tips om någon bra röris om du ber om det.Du har ju lite mera kunskap nu så var kritisk och ifrågasättande när de kommer på besök. Glöm inte att skriva här hur det gick.Flödet ännu en gång, om jag skulle stänga av 5 slingor och höja flödet på resterande 6 så skulle det gå så hårt att mätaren "slår i botten" + ett ganska högt ljud av vatten flödet, som jämförelse. Har du fotat alla delar av installationen o visat åt oss?
Ang. flödet har dom funderat på att sätta in en större cp för att öka på flödet.LK sa också att om man lagt cc 30 eller mer så måste flödet också ökas och det är inte med i beräkningarna.
Är det samma gäng som gjort golvvärmen och installerat pumpen?Varför först göra en planering och sen göra som "dom" vill (förutsatt att de nu gjort det)? Det förstår ju till och med jag som nu inte är så insatt i flöde och längd att de som planerat säkert har nåt i baktankarna då de beräknat som dom gjort. Fick/får de inte följa ritningen att det ska vara cc200 om det står så och hellre minska cc till tex 150 istället för att öka. Eller kanske de tänkte "men de märker ju ändå inget om det är lite glesare mellan slangarna..." Många bäckar små...Tumpi här har väl liknande stort hus och där täcker cp till!?Som du kanske märker är jag skeptisk till allt och alla. Bäst är det att fråga minst 2 olika före man slår sak i saken och allt ska kontrolleras före nästa skede går vidare. För mig ska man inte få lurad någon mera gång.