Ska man ha temperaturstyrning så kanske man man måste ha att den slår igång när det är +13c på tilluften och slår av vid +16c så det inte blir av på hela tiden på CP. är på Växlaren så. Elementet på +11 och av när det når +13.
Tolkar det som att temperaturgivaren till vätske-värmebatteriet kommer sitta efter VVX samt där tilluftskanalen börjar(?)
En fundering jag har är om du ändå inte bör ha värmebatteriet efter VVX så att den eftervärmer tilluften
Ju kallar inluft du har innan värmeväxlaren, desto större DeltaT. Stort deltaT gör att du får bättre verkningsgrad över värmväxlaren och därmed "hämtar hem" mer energi från den utgående frånluften.
Om du istället förvärmer tilluften innan värmeväxlaren så kommer deltaT minska och därmed även verkningsgraden. En viss del av energivinsten äts då upp.
Värmer du istället efter värmeväxlaren kan du värma tillluften utan att den energi du då tillför på något sätt minskar verkningsgraden.
Du kanske t.o.m. kan koppla ur elbatteriet (och dess givare) helt(?)
Förstår dock om det inte är möjligt utifrån ett praktiskt perspektiv.