OK. Jag får väl göra ett försök att följa rör- och slangdragning med ficklampa och "tandläkarspegel".
Jag mätte kyleffekten idag när det var 28 grader i luften. Med fläkten på max kom det ut 12-gradig luft ur ventilationsgallret så det är en del gas kvar i systemet även om "det var bättre förr".
En fundering, stod bilen still när du utförde mätningen? Anledningen att jag frågar är att det kan kanske vara så att någon fläkt inte fungerar som den skall, det sitter 2 st fram vid kylaren/kondensorn, den ena är låg och högfartsfläkt och den andra är bara högfartsfläkt. Normalt går den första på lågfart och kliver in med högfart när det behövs och den andra kliver in när den första inte räcker till. Går inte ena fläkten så lär inte luftflödet räcka ordentligt vid så hög utomhustemperatur.
Jag har själv haft en som inte fungerat på VAG-bil och då var det vägdam som hade satt fast kolen. Det löste jag med lite universalsmörjmedel och motionering av kolen och sedan dess har den fungerat (flera år).