Jag skulle kolla blandningsventilen känn på röret när frugan duschar är det varmare före ventilen är det fel på den eller det kan ev gå att justera den.
Det finns inga ventiler på det röret som blir varmt när jag spolar tex i ett handfat.
På det andra som blir kallt (som går bredvid det som blir varmt) finns det dock en hel drös med ventiler, en för påfyllning av "tryckkärlet"? Sen tror jag att det är någon sorts tryckvakt också. Även en ventil vars vred nästan ser ut som ett element eller någon slags stege med + och -, denna är fullt öppen.
Edit: Jag testade att skruva på ventilen som jag försökte beskriva ovan samtidigt som jag spolade varmvatten i kranen som sitter i pannrummet och stängde jag den så ströps varmvattnet men ändå sitter den på tillförseln av kallvatten för den är då kall. Kan det vara så att blandningsventilen som detta verkar vara sitter på inkommande vatten? Hade fått för mig att den skulle sitta på den varma delen. Vad får jag för resultat om jag stryper denna och på så sätt minskar tillförsel av kallvatten?