Takk for svar.
ME Cloud er uten tvil den mest avanserte løsningen, ikke dyr heller (169 Euro fra Tyskland),
Men:
- Avhengig av en ekstern server. Om denne slutter å fungere har man et ubrukbart produkt
- Må installeres av installatør. Har ikke funnet noe informasjon om denne på noen norsk nettside. Installerer du selv er det fare for at garantien ryker.
- Har man bruk for den ekstra funksjonaliteten i forhold til ME Control?
- Slipper et eget mobilabonnement, men det koster ikke mye i dag. I Norge vil billigste mobilabb. med typsk bruk for oss koste mindre enn 5 kroner i måneden.
Selv om det frister er jeg sterkt i tvil om ME Cloud er veien å gå, ME Control er safere. ME Control støtter iSave (iallfall i de ferdigprogrammerte scenarioene), samt egne scenarioer. Tror derfor ME Control har den funksjonalitet jeg trenger. Eneste bekymring er at "Fläktblad" i scenarioene står fast programmert til Auto, og slik innerdelen min er plassert er jeg avhengig av at de står til en fast innstilt posisjon for best nytte av varmestrømmen. Noen som vet om det går an å overstyre Auto-innstillingen i ME Control? Det er selvfølgelig alltid mulig å koble fläktbladstyring ut rent fysisk, men har ikke lyst til å åpne innerdelen om jeg ikke må.