0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Många kreativa lösningar... Min åsikt är att kommunen skall installera en värmepump. Det är en liten kostnad i sammanhanget och om inte annat så innebär ju lägre elförbrukning en mindre påverkan på miljön. Kommunen har väl nån miljöpolicy man kan åberopa? Det låter som att kommunens handläggare hittar på egna argument för att vara besvärlig så att brukarna inte orkar be om de saker dom har rätt till.
Du har inte plats för ett garage i garaget, men du kanske kan hänga upp ett draperi i tyg, det har jag gjort mellan garaget och förrådet, det hindrar värmen jättemycket, se bara till att det tyget inte åker in i byggfläkten eller lägger sig på elelementet.. "Nu vet inte jag hur varma dagens elelement blir"Vet en inom Djurgården Hockey som hade sponsring på sin lott, hon var grym på att få in gratisgåvor och en hel del stannade kvar hemma hos henne
2000 w drar dubbelt så myckel el, men ger dubbelt så mycket värme.....
Möjligen ett litet "problem" med en byggfläkt är att fläkten alltid går, den drar ju en del, men förstås drar den ju mest vid värmeproduktion. Med ett "rent" elbatteri sparas ju den kostnaden in.Den kommer nog att bli billigare i drift imorgon då allt är uppvärmt.
Fläkten har ett termostatvred.Ställ det på lägsta möjliga läge.....som brukar motsvara +5 gr.Då kopplas värmen in när det behövs...Hur mycket det kostar........krävs en inkopplad elmätare för att se.
Ja startade avläsningen först någon timme efter att värmen kommit upp i +5 så det bör ge en ok bild på 24 timmar kan ja tycka. Visst kan lite tillkomma om alla grejer i garaget inte var +5 och tar lite längre tid att värma men tror inte de påverkar de ca kostnaden ja är ute efter