0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Utan egen erfarenhet av LVVP så har jag ändå förstått, genom läsning här på forumet, att regelbundna översyner i form av rengöring av vissa delar ska vara bra ur ekonomisk synpunkt. Kan säkert även förlänga pumpens livslängd.
Så mycket mer än ca 1300:- borde inte en service/rengöring kosta och detta utan ROT avdrag då det ej är ROT avdrags berättigat för att göra service/rengöring.Har sett firmor som tar duktigt betalt och då till och med med ROT avdrag så man får se upp lite så man inte gynnar ockrarna för mycket !Möjligt att det går att göra RUT avdrag på en rengöring ?Alternativt köper du en "färdig" rengöringspray och gör jobbet själv för ca 250-300:-Finns troligen billigare också via Jula/BiltemaOkej, jag tänkte mig att "service" i det här fallet inkluderar lite mer än bara rengöring...?Det brukar väl ingå trycktest av köldmedium, läckagekontroll, och ev påfyllning vid behov? Lite svårt att göra själv kanske? Kanske ska nöja mig med att köpa något rengöringskit och blåsa på lamellerna? Tror aldrig den är riktigt rengjord.Föregående ägare rengjorde inte ens de där tunna filtren som man ska dammsuga varje vecka...Det var närapå en centimetertjock matta av damm första gången....