0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Alla som någon gång i livet gått mot RÖD GUBBE räcker upp en hand Det är fortfarande inte tillåtet att gå mot röd bubbe men innan 2006 om jag inte minns fel så var det bötes straff att göra det men alla gjorde det ändå så istället för att stationera en polis vid varje övergångs ställe så tog man bort bötes straffet.Nu kan man bara bli fälld om man orsakar en olycka vilket då blir vårdslöshet i trafikDet var helt enkelt en lag som ingen respekterade
Jag åkte förbi IKEA i Stockholm, kan det varit Kungenskurva och Essingeleden Ur stan mor Södertälje iaf runt 23:30 på natten, 4 filer och 70KM/h på skyltarna Har de inte variabla hastigheter i stan
Är det inte 90 hela vägen från ungefär Västberga tills det blir 110 någonstans bortåt Salem?
Men karlmbOm jag tycker något är fel protesterar jag mot den sak frågan . men jag kommer inte att bryta mot lagen,då vi har turen att leva i ett sån samhälle där en opinion faktiskt kan förändra Demokrati,,Jag är inte överens med ditt sätt att resonera karlmb. detta är en "tyckande" fråga och varje individ har sin moraliska gräns , i mina ögon finns det bara rätt eller fel , jag har sen många år tillbaka fått dom värderingar jag lever efter,Du har dina Karlmb,, cc
@karlmbjag skrev i mitt inlägg vart min gräns går..Vart går din gräns när det gäller lagen,,?misshandel !!! nej inte då, jag slog han bara 3 gånger när han låg ner? eller vad tycker du karl?men konstapeln det är inom komun då tycker jag att man får dricka 8 stark innan jag ta bilen hem på fredagen,,eller vad tycker du Karl?snatteri nej men det var bara en påse gott och blandat det räknas väll inte? eller vad tycker du karlbetala moms ,, nej jag vill inte vara med i moms`! eller vad tycker du karl?för mig är detta enkelt. Det finns bara rätt eller fel. men sen är vi olika som människor.. cc
Vi vänder på frågan karlmbtycker du att det är okey om det var 1500 kr i böter för mord och skulle du acceptera det ?Men om det nu var 10 år i fängelse för 1 kmh för fort är det mitt val innan jag sätter mig bilen och kör.och ja är det straffet så tvingas jag stå för det.. har våra förtroendevalda vilket är ett axplock av Sveriges invånare bestämt demokratiskt att detta är lagenJa karl mb då är det bara rätta sig i det demokratiska samhälle vi lever i.. har man synpunkter och åsikter på lagar och förordningar .. skriv en inlaga , väck opinion i den sak frågan om du stör dig på den eller tycker den är orättvis.En fråga/undran Karlmb.. Jag uppfattar dina inlägg som om det är fel att ta ansvar för sina handlande då dom inte överenstämmer med ditt tyckande om vad som är rätt och fel. om min tex min moral uppfostran säger, gör rätt för dig i alla lägen, behandla alla runt dig lika och följ dom lagar och förordningar som finns i samhället,, vad gör jag för fel då? för min del får du tycka och tänka precis hur du vill, det är din rättighet, men fördöm inte andra som är av en annan åsikt en du själv... cc
Sen var jag lite fundersam på trovärdigheten i dessa kameror.Hälften av korten är ju tydligen så dåliga att de kasseras med en gång.Vad är det som säger att det inte är en person som är väldigt lik mig som kör fordonet Om jag hävdar att det inte är jag och min fru säger att jag satt hemma och att jag lånat ut bilen till en fritt främmande person, som hör och häpna, var väldigt lik mig Hur kan dom bevisa det, eller ska jag bli dömd mot mitt nekande då för att det knappast är troligt men att de samtidigt vet att det kan va väldigt troligt.Finns ju folk som är släkt som är väldigt lika ändå, eller hur Om vi leker med tanken nu...Om jag sätter mig i min bil, drar på mig en rånarluva och solbrillor, kör 6km/h för fort på en 80-väg och blir fotat av en kamera.Hur i hela friden ska de bevisa vem det är, även om de frågar mig som är ägare till bilen Jag har ju absolut ingen aning om vem som lånat bilen just då