0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Du får dränera pumpen på olja på kompressorsidan (du behöver inte tömma på motorsidan) och ta av framdelen så ser du den delen som har med backventilen att göra - det finns också en L-format rör till suganslutningen om jag mins rätt som bör kolla ang. dess infästnings tätning (allt är O-ring och är inte som den engelska vakumpumpar med stansad papp/gummi...). Backventilen har en stor kolv som med lufttryck via pilot-ventilen stänger insuget när kompressorn stannar, och stängs inte förrän vakumpumpen är i full fart då elektromageneten drivs av en egen generator som sitter i motorn (styr också startapparaten och kopplar bort startkondingen när det är rätt varvtal inom vädigt smalt intervall - vilket innebär att startkondingen kan vara inkopplad och pumpen brummar lite extra en god stund innan kompressorn blivit varm och snurrar lättare och närmare synkron varvtal).
hmm - du hade en betydligt modernare pump än den jag har - så den kan vara byggd annorlunda inuti...... så allt jag skrev kanske inte är aktuellt för din del utan styrningen har dom löst på annat sätt - i så fall kan jag inte hjälpa till...har du kollat hur mycket vakum du får med enbart korrugerade vakumslangen med enbart vakummätaren inkopplad och ingenting mer, hålen behöver inte vara stora för att hålla pumptrycket över 1 mBar och det räcker att man missar på ett enda ställeEn sådan pump borde gå ned under 1 mBar i området antal, kanske 10-tal sekunder för att tömma den korrugerade slangen på luft...tar det minuter så är det något problem med pumpen...