0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Stativet som Bauhaus säljer finns på Jula också betydligt billigare.http://www.jula.se/konsol-416000
Stålfjädrar är såååå bra, det finns olika varianter så jag går inte i god för alla men dom jag har gör så att vi inte hör/knappt våra utedelar, jag hör dom inte ens en gång i veckan.. Stålfjädrarna tog bort våra ljud med 99%.. Borde medfölja i alla väggstativ och inte dom gummifötter som följer med nu..Tantaloan trodde jag hade tagit bort utedelarna för hon hörde dom inte, och hon hör dova mullrande ljud jättebra, var tvingad att isolera ventilationsrören till FTXen under altanen för att hon störde sig på dom, nu skulle jag ändå ha isolerat dom men det vet inte hon Jag har visserligen en tegelfasad men tidigare lät det som en lastbil stod på tomgång bakom ytterväggen..
Hej,Jag blir nyfiken på vilka skruvar du har, vart har du köpt dem :-)?
frav!Jag är ingen "handyman" direkt och undrar lite hur du fäster skruvarna i stenblocken? Du borrar hål för skruvarna, sen då? Jag undrar även om det inte vore bättre att använda stenlim mellan blocken? Eller går du i god för att det duger fint med fogmassa?