0 medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
Hej alla!Jag har en annan fråga gällande värmepumpens återvinningsförmåga. Är det så att lägre fläkthastighet ger värmepumpen större möjlighet att utvinna energin ur frånluften?Jag testade min ES 480, och när jag sänkte varvtalet på fläkten sjönk temperaturen på avluften från ca 9 till 5 gr.Nu kan man ju inte ha det så för då har man ju inte rätt omsättning på luften, men jag undrar om denna tolkning stämmer.Hoppas att någon vill förklara om denna teori stämmer.
Hej!Många verkar oroa sig för vem som ska installera CE50, men det är ju inget problem, det kan vilken rörmokare som helst.
Citat från: Carl J.F skrivet 31 juli 2008, 08:05:52Hej!Många verkar oroa sig för vem som ska installera CE50, men det är ju inget problem, det kan vilken rörmokare som helst.ja så säger också CZ försäljare Kent i Sthlm men han har glömt skicka prislistan till mig som han lovat jag skulle få (och ge till rörmokare här i stan).Jag bor i Växjö och närmsta ÅF ligger 85 km bort.
Den går hela tiden. Det är ju växelventil som styr om VP:ns krets till VV-beredaren och då behövs vattencirkulation. Enligt manualen skall man inte röra inställningenav cirkpumpen men jag tror ngn här på forumet har ställt ned hastigheten utan problem