0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Har lite problem med min nya pump (Ce 50),Om jag ställer in att jag vill ha 21 grader som innetemp så trycker den bara ut 31 gradigt vatten till radiatorerna och skriver att det är 17 grader i rumstemp, sen verkar den vara mkt nöjd med det? Jag har bara 18 grader inne just nu trots att jag skrivit in 21? Borde den inte shunta ut vatten så att det blir 21 grader? Har ställt ner vattentempen till 50grader och det är 54 i tanken nu.Av erfarenhet så vet jag att jag skulle behöva ca 36grader minst för att få det varmt!Kan man tvinga pumpen att släppa från sig lite varmare vatten? Varför beter den sig så här?
Hej alla glada Comfortzonare!Har lite frågar angående min CE50, då jag tycker förbrukningen är lite hög.1. Vad ligger ni på för dygns förbrukning totalt med hhel vid utetemp på omkring - 6 g?2. Kan man ta bort nattsänkningen? Inbillar mig att elpatronen får gå in extra nu när jag har det för att komma upp i rätt temp iställe för att bara gå lätt på kompressorn?3. När jag läser av ett dygn på pannan, kan jag se följande Tillskott 13Kw drifttid 21h. Det dygnet hade jag då en total förbrukning på 83Kw ink hhel. Som jag ser det skulle vi ha en förbrukning på hhsel på 49Kw. Kan väl inte stämma. Alltså 83-13-21= 49Kw, eller tänker jag fel.I alla fall är det för mycket hhel, nu på vintern tror jag att vi ligger på ca 20Kw på hhelen.4. Tycker att tempen skiftar en del. Har golvvärme i hela huset. Har öppnat alla termostater helt utom i sovrumen, men tycker att det är svårt att få en jämntemp. Upplevde jämnare temp med IVT490. Ska man satsa på innegivare?Tänker jag helt fel?Trevlig dagFredrik