0 medlemmar och 19 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: pogu skrivet 21 februari 2007, 22:03:14Externgivare igen !Ni som har monterat extern givare. Står det något på givaren ?Min står det KTY81-121 på kabeln. Googlar man det verkar det vara en tempgivare så det verkar som om det är en typbeteckning på en givare.Jag försökte montera den jag har beställt nu men jag får givarfel på lite olika givare. När jag mäter den externa givaren ( liggandes i rummet) mäter jag ca 0.9KOhm och den interna ca 10.0KOhmJag fattar iofs inte riktigt vad du säger men jag upptäckte ett "fel" idag när jag monterade min givare.1. Förlängde och monterade gvaren (jag antar att man inte ska koppla bort de sladdarna som sitter på plats i kopplingsdosan utan endast ta bort byglingen och jacka in externgivaren på plats 1 och 2 tillsammans med de sladdar som sitter där från start?)2. Körde igång med CE50. Rumstemp inställd på 20 grader och nattsänkning satt tilll 0,5. Trots att givaren visar 19,1 grader så går min kompressor på halvfart och utan tillskott och temp bara sjunker. Byter snabbt tillbaka till intern givare innan huset blir för kallt.Nu väntade jag inte så länge innan jag bytte tillbaka men varför började den inte köra på helfart + tillskott direkt?Är det några internparametrar som ska ändras när man kör med extern givare? Såg att det fanns nån temperaturoffset/kalibreringsparameter för givare i manualen?
Externgivare igen !Ni som har monterat extern givare. Står det något på givaren ?Min står det KTY81-121 på kabeln. Googlar man det verkar det vara en tempgivare så det verkar som om det är en typbeteckning på en givare.Jag försökte montera den jag har beställt nu men jag får givarfel på lite olika givare. När jag mäter den externa givaren ( liggandes i rummet) mäter jag ca 0.9KOhm och den interna ca 10.0KOhm
Själv kopplade jag in givaren precis som du gjort och fick då inte detta problem. Den temperaturoffset/kalibreringsparameter för givaren som du skriver om är till för att displyen/CE50 ska visa/känna av samma temperatur som det är i rummet./Roine.
Citat från: Roine skrivet 22 februari 2007, 09:29:07Själv kopplade jag in givaren precis som du gjort och fick då inte detta problem. Den temperaturoffset/kalibreringsparameter för givaren som du skriver om är till för att displyen/CE50 ska visa/känna av samma temperatur som det är i rummet./Roine.Ingenting man behöver pilla på i vanliga fall alltså?
Jag hade samma fel med min när jag kopplade in en extern givare. Frågade Gunnar på CF och fick det här svaret:de verkar som om du drabbats av ett tillverkningsfel i elkopplingen pga fel i elschemat. Om det är samma fel som vi sett tidigare så är det enkelt att åtgärda genom att koppla om enligt bifogad instruktion. HälsningarGunnar Hedlund Nu vet jag inte hur jag ska få in den reviderade ritningen från power point som jag fick.Skriv in mail så vidarebefordrar jag mailet