0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
en liten undran bara...hur lång avfrostningstid har ni?min CE50 avfrostar mer än 10 minoch då kommer det fortfarande vatten.har tempen inställd på 12 grader.framledningen sjunker ju markant under denna tid så man vill ju ha den så kort som möjligt.
Min avfrostar på ca 5-6 min och så har jag 10 grader defalut.Fredrik
brukar det ta så lång tid?har du även 60 min intervall?rinner det fortfarande vatten när pumpen startar upp igen?MVH Martin
HejKave, sjönk innetempen efter avfrostningen eller stannade bara pannan för att innetempen var tillräckligt hög?
Ska montera en extern inomhusgivare till ce50n. Dock är sladden kort på givare. ÄR det något speciellt man bör tänka på om man som jag tänkte göra korskoppla vidare mha cat5e-nätet i huset? Jag funderade helt enkelt att klämma dit en rj45-plugg i änden på givarsladden och sedan patcha den vidare till pannan. Kommer det funka eller blir motståndet för stort i de två kontaktövergångarna som kommer på vägen?Finns det något annat rekommenderat sätt att lösa det på genom att använda befintligt cat5e-nät?
Citat från: jback skrivet 12 december 2008, 07:51:43Ska montera en extern inomhusgivare till ce50n. Dock är sladden kort på givare. ÄR det något speciellt man bör tänka på om man som jag tänkte göra korskoppla vidare mha cat5e-nätet i huset? Jag funderade helt enkelt att klämma dit en rj45-plugg i änden på givarsladden och sedan patcha den vidare till pannan. Kommer det funka eller blir motståndet för stort i de två kontaktövergångarna som kommer på vägen?Finns det något annat rekommenderat sätt att lösa det på genom att använda befintligt cat5e-nät?Tack för denna lösning. Har funderat på hur jag ska få ut givaren i huset. Med din lösning kan jag patcha den vart jag vill. Har LexCom system, så det blir en enkel sak.För er som inte snappat upp det senaste från CZ på annat håll, här kommer en copy paste på nyheter:Sänkt ljudnivåVi har märkt av en del klagomål på högt ljud från pumpen. Vi har nu, genom ytterligare ljudisolering och andra åtgärder inne i maskinen, lyckats sänka ljudnivån avsevärt. Alla pumpar som utlevereras fr o m nu kommer att vara försedda med denna nya ljuddämpning.Ny programvarurelease 1.17I denna release har vi infört funktionen ”lägsta framledningstemperatur”. Detta innebär att den som har golvvärme slipper uppleva att golvet blir kallt när huset saknar värmebehov. Pumpen kommer att leverera golvvärme ändå, om man så önskar.