0 medlemmar och 10 gäster tittar på detta ämne.
Hej ! Ifall förbrukningen inte blir mera än det du anger är det SOL-klart att en Comfortzone är bättre än t.e.x IVT490 eller NIBE 310 .I en del inlägg här tidigare har ju Comfortzone starkt ifrågasatts , vilket inte jag gör . Om du då dessutom har ett så pass stort garage som är EL-uppvärmt , samt höjt innertempen så är ju besparringen jätteBRA ! Kanske du i garaget kunde montera in en Luft-Luft-pump ?
Tycker att min CE50 beter sig lite underligt. Kompressorn går trots att skillnaden mellan inställt värde och verkligt värde är +2 grader.Inställt värde för rumstemp: 21,5Värde från innegivaren; 23,45Rumstempratur avläst på vanlig termometer; 23,7Returtemp på cirkulationsvattnet; 38,16Det är cirkulationsvattnet kompressorn värmer och inte varmvattnet.Solen ligger på och värmer huset.Ideer på vad detta kan bero på, är det normalt?
Crimp, vad kom det sig att du inte kom upp i normenlig ventilation egentligen? Jag har 180 kvm plus källare och jag tycker att det är ett himla sug i mina 5 frånluftsdon. Min fläkt är på 50% och där menar jag på att jag egentligen överventilerar. Jag har dock inte mätt iofs.