Hejsan !
Min nästan 10 år gamla Panasonic E9CKP5 sjunger på sista versen. Kompressorn väsnas ordentligt och jag vågar inte chansa på att
den håller en vinter till. Problemet är bara vad jag skall ersätta den med. Det är förmodligen sista vintern som jag kommer att bo i mitt nuvarande hus eftersom planerna är att lägga det till försäljning till våren. Trots detta vill jag inte sätta in en "skräppump" utan tänker satsa på en hyfsat bra maskin. Gärna bättre än E9:an (fast det är väl alla nya pumpar
). Har kollat på Citcop och dom har kampanj fram till den 31/8. Tycker att priserna är rätt bra. Om jag skulle bott kvar hade jag satsat på en Mitsubishi men vill egentligen inte lägga ut så pass mycket som de kostar. Jag behöver inte en massa "lull-lull" utan bara bra med värme. Modellerna
som jag kollat på:
Panasonic Nordic CE9NKE A, 11655 kr inkl installation
Panasonic Nordic CE12NKE A, 13434 kr inkl installation
Panasonic Nordic NE9NKE A+, 13708 kr inkl installation
Electrolux Nordic EXH12HL A++, 14371 inkl installation
Min tanke är att köpa CE12NKE då jag ibland önskat lite mer effekt än E9:an kunnat leverera vid sträng kyla. Fast de mindre nya modellerna är kanske så bra nu att det inte skulle behövas. Jag har även en Sanyo 123:a i huset som alltid levererat bra mycket mer värme än E9:an när det varit riktigt kallt ute. Hur är ovanstående modeller jämfört med den ?? Kanske finns det andra modeller som jag skulle satsa på men vill inte lägga ut mer än ca 14000 kr inklusive installation.
Mvh / Niclas