Har en telefonledning rätt över min altan, (är grannens telekabel) är väl som det är med det då huset redan hade både altanen och ledningen där när jag köpte kåken.
För drygt ett årsedan så satte sig stolpen aningen snett och den var synligt dålig.
Ringde då till Sxxxxxa och sa som det var, de skulle då skicka en som skulle kolla på det.
Kom en liten mes och och gjorde bedömningen att den varken satt sig eller var nåt fel på.
MEN när det blev fel i stolpen och reparatörerna kom ansåg de den vara för dålig att klättra i så de fick beställa en ny kreosotstolpe att hänga kabeln i
(tror den första mesen bara skulle va redigare än mig och inte erkänna att jag hade rätt)
Nu är den nya stolpen på plats, joka har sämre bredbandshastighet och en kabel som går cirka 2m lägre än den gamla så nu kan jag ha den som tvättlina bak på min altan
Ringde till Sxxxxxa och sa att skiten ska nu NER och dras om bort från min altan, men det gick ju inte va klart för det var den förra husägaren ansvar att se till att den inte skulle gena över min altan
Skitsamma, sa då till den dryge att åk då hit och höj kabeln med 2m och få den dit som den var tidigare så slipper ni problemet med att "vandaler" river ner den varje natt tills ni tröttnar på att hänga upp den varje morgon och beslutar att gräva ner den
Det skulle dom då iaf göra
MEN sa jag, stolpen som ni satt dit är ju lägre än den förra så det går inte att sätta kabeln högre upp med den stolpen som är där nu
Kabeln är idag spänd så det är inte därför den hamnat lägre heller så jag vet inte hur de ska göra med det där
Det slutar säkert med att de skaffa en högre stolpe och byter ut den=dubbelt arbete
Får se hur det går med det här, kabeln ska iaf en bra bit högre upp över min altan eller så ska den bort helt, det beror på hur mkt Sxxxxxan är villiga att krångla med denna kabel, joka han kommer aldrig att ge sig (host host, börjar känna cancer i luftrören från kreosotstolpe)