0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejUpptäckte i helgen att båtmotorn inte har gått på full gas. Kollade det när jag ändå gjorde service och kopplade bort oljeinjektionen. Gasreglaget på motorn gick mot stoppskruven, men spjällen öppnade inte fullt. Dessutom var de lite osynkade. Fick rota fram en servicemanual och synka förgasarna, sedan ställde jag in fullgasläget så spjällen öppande fullt när gasreglaget gick mot stoppskruven. Blir ju så med tiden. Länkaget slits och blir glappt.Undrar om jag verkligen har haft 135 hk ur denna motor?MVH/Gano
Även min nyinköpta båt med Honda Bf75 har gått med inte helt full gas beroende på att gasviren varit ansluten till fel ställe på motorn men nu öppnar den fullt och har även bytt förgasare till dom från Bf90 vilket är samma motor i övrigt. Byte inte för effekten skull utan dom gamla var trasiga och 15 hk till skadar inte.
Ja visst kan det vara så. Vi hade spegelblankt 20C och strålande solsken på Öresund i dag. Så vi tog en tur till Hornbaek på danska sidan. Satte 3 personer längst bak i soffan, och mycket riktigt, båten lutar inte..Får bli nya sitt-taktiken alla längst bak förutom föraren. Tack för tipset, tror inte jag kommer orka att sätta trimplan.