0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Spärren på wikipedia ligger inte i så länge mig blockade dom till den 20de tog säkert 30 sekunder innan dom plockade bort länken jag la in nån minut efter att Rickard undrade vad som skulle hända om nån av oss la in en länk tror vi har en spion på vp forum .
Men jag menar om man på ngt vis kan överklaga det beslut de tog ang min blockering...Som de gjort det nu har de bara låst mig så jag inte ens får förklara mig, de vill inte ens lyssna på mig utan tror att det är Herr R som jävlas med dom under mitt alias Tågråttan fick sig oxå en känga av dem
Är jag den enda här som inte förstår detta? Jag ser Wikipedia som ett uppslagsverk på nätet, jag kan aldrig i livet tro att de skulle länka till exempelvis Nationalencyklopedin för att ge de läsare som söker information mer fakta. Ett uppslagsverk är ett uppslagsverk och inte någon sökmotor där relevanta träffar skall indexeras högt. Och även om jag fullt och fast tycker att Värmepumpsforum är det i särklass bästa stället för fördjupning och vidarebildning i just värmepumpsämnet, så är denna sida ändå inte upplagd som en ingående förklaring eller verifikation på en specifik fråga/ämne.Jag vet att man inte kan ta Wikipedia som en "absolut" sanning, men jag läser och tar ofta till mig information där efter mina egna premisser om tillförlitlighet, och handen på hjärtat: Jag är väldigt tacksam att privata aktörer med vinstintresse i frågor inte ges utrymme för vare sig propaganda eller reklam. Att jag sedan tycker att just Värmepumpsforum är exceptionellt tätbefolkat av kunniga och seriösa medlemmar är ändå av underordnad betydelse, min åsikt om Wikipedias agerande är fortfarande att de gjort rätt.Handen på hjärtat Rickard, du vill att internettrafik angående frågor och diskussioner skall vara på din sida, den sida du förmodligen har din huvudsakliga inkomst ifrån, om jag skulle svara någon frågeställare här på Värmepumpsforum med att de skulle kunna få RIKTIGT bra hjälp på en annan sida, där jag vet att några av landets säkraste och mest rutinerade rörisar huserar så skulle du inte låta mig länka dit härifrån. Sedan håller jag förvisso med om att den Engelskspråkiga Wiki´n oftast är bättre, men med större input är det heller inte så konstigt. Och likaså så är jag också övertygad att folk som mig, som ofta vill fördjupa sig mer i något de intresserar sig av inte nöjer sig med bara Wikipediaresultatet, vid önskad fördjupning söker man vidare, och det mest troliga är väl att man hamnar här...