0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ska vi köpa upp Wikipedia jag och du så du kan ta kommandot över det Her(R)jokavarmepedia Är det under sökordet "värmepump" och sen i "externa länkar" du vill ha en länk hit?
Det går nog inte köpa.Ja, det var under externa länkar jag försökte lägga in en länk.Det, och den efterföljande diskussionen fick mig bannlyst från wikipedia. jag är nog en av väldigt få som är bannlysta från wikipedia.
Följande text aktiverade vårt spamfilter: http://www.varmepumpsforum.com
Men va fan då "Du har inte behörighet att redigera denna sida, av följande anledning:Du har försökt redigera en sida på Wikipedia, men för närvarande kan du inte redigera sidor. Ditt användarnamn eller ditt IP-nummer har blivit spärrat av administratören MagnusA med motiveringen: Länkspam. Blockeringens varaktighet: på obestämd tid. Om du skriver oinloggad ifrån ett allmänt IP (offentliga datorer) kan någon annan användare av samma IP orsakat skadegörelse på Wikipedia varpå IP-numret blockerats; om detta är fallet kan du registrera ett användarnamn (processen är enkel) som skiljs från det blockerade IP:t. Ytterligare information om anledningen till blockeringen kan finnas på diskussionssidan för det blockerade kontot eller IP-adressen. Om du anser att blockeringen bör tas bort för att den är felaktig eller för att den drabbar andra användare, lägg till texten {{avblockering}} på din diskussionssida. Ge också en motivering till varför blockeringen bör tas bort. Om du är en registrerad användare och har angivit din e-postadress i dina inställningar kan du fortfarande skicka wikimail via systemet, såvida inte den administratör som blockerade dig stängde av denna möjlighet."Men är han inte riktig i huvudet eller Blockera mig på det där jävla viset utan att meddela mig om vad jag gjort för fel Hur fan ska jag veta att man inte får länka på det viset på Wikipedia Tycker det var väl hårda bud att blockera mig på det viset, han kunde gott skickat ett mejl och berättat att så får man inte göra och sen bara gå vidare och hoppas på att jag lärt mig av mitt "misstag" och fått en chans till
Joka å Rikard är spärrade på Wikipedia tillsammans....Joka, det kunde lika gärna ha varit jag, jag visste bara inte hur man skulle göra, ÄNTLIGEN har man lite nytta av sin okunskap
Wikipedia ser väl forum som otillförlitliga källor och då ser dom ingen mening med en länk hit, jag håller delvis med dom även om just detta kunde hanterats betydligt bättre.Jag har dock alltid trott att wikipedia är av och för användarna och att innehåller bestäms av dom som skriver och läser och inte bestämmas av några adminstratörer (vars uppgift endast borde vara att hantera användarnas åsikter på felaktigt/olämpligt material)