0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Rätt eller fel har jag ingen åsikt om men det känns lite som sandlåde nivå att om inte dom länkar hit ska inte jag heller länka dit.
Vem länkar till WP Det är en plats att inhämta information.Inget man hänvisar till.
Som jag ser det är det fullt möjligt att länka till ett forum om den företeelse artikeln behandlar, men vilka fora som är lämpliga för en viss artikel är en avvägningsfråga, som bäst avgörs av erfarna och opartiska redaktörer (vi har inga moderatorer på Wikipedia; den som vill kan "moderera", men de mer erfarna brukar ha en fingertoppskänsla för hur gemenskapen i stort kommer att bedöma t.ex. en extern länk).Jag ser två punkter i riktlinjen som relevanta för det här fallet: undvik "webbplatser med onödigt mycket reklam" och "mindre lämpligt att lägga in länkar till webbmaterial som man själv har anknytning till". Det senare betyder att andra bör bedöma om webbplatsen skall nämnas, i synnerhet efter att länken en gång blivit raderad. Du kan nämna länken på diskussionssidan, så kan folk som är intresserade av ämnet (nu eller senare) hitta webbplatsen och bedöma om länken är lämplig.--LPfi (disk) 11 april 2013 kl. 18.47 (CEST)
Skulle vara kul att se vad som händer om någon av er la in en länk till detta forum.
Jag förstår inte vad tillverkarlistan har att göra med en länk under "externa länkar", till Sveriges största samlade kunskapsbank om värmepumpar.Jag vidhåller min ståndpunkt att en länk till värmepumpsforum är/bör vara en av de 2-3 externa länkar som wikipedia anser vara normalt för en specifik artikel.
Hoppsan.Noterar att wikipedia har ramlat ned från första platsen i google på sökordet "Värmepump".De ligger nu tvåa.Hoppas de fortsätter rasa.