http://www.svt.se/dokument-inifran/se-program/del-1-464?autostart=trueKan inte säga att jag är förvånad, tycker man kunnat urskilja vägen hela tiden.
Tror inte de kan vara så dumma att de tror på vad de säger, fast det är klart den där ekonomiprofessorns obetalbara ansiktsuttryck,, kanske ändå att de inget fattar.
Hur kunde de tro att det skulle ge mer jobb med sänkta löner? Och värre , de tycks fortfarande tro det.
Om jag har 10 kunder som årligen köper 100 värmepumpar, som 5 anställda tillverkar, och plöstligt får jag ett erbjudande om billigare arbetskraft genom att lönen ska sänkas eller frysas, skulle jag anställa en gubbe till som kan sitta sysslolös, tror inte det . Men den årliga prishöjningen på min produkt genomförs givetvis, mer klirr i kassan till mig. Men det är väl för enkelt att tänka så.
Då har vi svart på vitt att sossarna, ( den nya högern ) har blåst sina väljare rejält. Och det nya arbetarpartiet hade ju inte några problem med att ta upp den politiken, som de så klart vann på, dubbelblåsning kallar jag det. Undrar vad man ska rösta på, gör jag inte, måste bli nåt oskuldsfullt, förhållandevis.