0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
[quoteVar tog vargarna som rymde från skånes djurpark vägen, egentligen?]Konstigt att det genast börjar gå rykten att vargen i Helsingborg och nu senast göteborg var från djurparken.De blev alla skjutna inom djurparkens område.Ingen kom undan.Och bra är det för de hade varit livsfarliga i det vilda, precis som alla andra vilda djur som handskats av människor inte skall släppas ut i det fria.Vargen håller nere antalet bytesdjur i skogen som kan göra skada på skogen om inte antalet hålls nere.Så ur CO2 perspektiv är vargen bra för miljön. Fast det är väl ingen som mätt hur mycket de släpper sig och hur mycket skadlig metangas de släpper ut ännu.
Hade ingen aning om att det florerat sådana rykten. Bara jag själv som tyckte det var ett märkligt sammanträffande, vi har inte haft varg på 100 år sen plöstligt dyker de upp på 4 olika platser, och efter att 7 hade rymt från en djurpark. Hur vet du att de blev avlivade? jag har aldrig sett bevis för det?Och att det är djurparksvargar som ska sättas ut står det i klartext, dock inga ungdjur. Är det inte det du ogillar? Kan du vägleda till bevis så känner jag mig lite tryggare.
Förmodligen är enda chansen att bli av med vargen att den släpper ut för mycket CO2 - då blir den samhällets fiende nr 1.