0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Min CTC 107 löser ut med felmeddelande "hög hetgastemperatur" ganska ofta. Igår hände det igen och det var tre minusgrader ute. Det här felet har funnits sen installationen i feb 2008. Dom bytte givaren två år senare, det blev lite bättre men helt och hållet har inte detta fel försvunnit.
Det blir väldigt fel upplysning till de som läser på forumet i jakt på en VP om en person ska spy galla över en tillverkares maskin där det största felet likväl kan ligga i en klåpig installatörs okunskap eller en ägares ovetskap om hur maskinen ska fungera samt att VP:n inte arbetar mot ett optimalt system
Om du haft strul med vp från början fattar inte jag varför du väntar tills garantin gått ut med att få den lagad och det är installatörn som ska se till att den lagas inte Ctc.
mindre förekommande då är vp fortfarande trasig enligt mig synd att du inte felanmälde igen så det gått på garantin.
Varför gnäller du på CTC? Dom har väl inga affärer med dig, dom säljer inget mot kund.Det är den som sålt till dig och installerat anläggningen som du ska vända dig till.Sedan förstår jag inte varför man inte skulle köpa en CTC, bara för att du har problem med din installatör.Det finns ju flera tusen som är nöjda både med CTC och sina installatörer.Otur med försäljare och installatörer kan man väl ha med vilket märke som helst, men det är inget som tillverkaren kan rå för.