0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du kan väl döpa den till vad du vill.
Jag försöker men måste ha missat något
Prova med att redigera ämnesraden.
tror du man blir sponsrad med pump om man säger att iden är att köra den mot ett borrhål?
Nej knappast. Nibe har väl redan några små flvp kanske inte 3 kw men mindre i alla fall.
Comfortzone hade ju ingen 3kw så inte var det slumpen. Finns väl ingen som inte tror att 3 kw inte skulle funka finns ju flvp mellan 1,5 -6 kw och dom funkar ju. Vet inte vem Gunnar är och inte vad han läser heller.
Så här ser min 3kw FLVP ut just nu.Ja, den on/offar fruktansvärt men det beror på att det är 0 °C ute.Jag har 180m2 hus och behöver ingen elpatron med F600P.
Så ditt hus kräver inte mer än 3 kw. ca 16-17w/kvm hur mycket isolering har du?
Ursäkta en kanske korkad fråga men varför går en FLVP on/off mycket vid 0 °C ute?
Huset är tilläggsisolerat när fasadteglet sattes på -80.Väggarna är nästan 60cm tjocka från innervägg till ytter fasad.Men eftersom jag har självdragshus så drar jag inte frånluften till pumpen från ventilationen utan den dras bara från källaren därav 15 °C ambient temp.Sedan så är tanken på pumpen kopplad till en 3kw fläktkonvenktor centralt i huset med egen rumstermostat.
Men det behöver inte betyda många on/off, om jag kör min LVVP fast mot 50*C i tanken med 0*C ute så har jag max 12 starter/dygn och då är det en 11kw vp mot gammal kombipanna.