0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sen om vissa snåljåpar rekommenderar hund och belysning mm så är ändå ett komplett larm anslutet till larmcentral att föredra.
Utan att ta fokus från Jokas önskemål om ett larm, så vill jag bara som en parentes bemöta detta:Det är inte gratis att skaffa och ha hund, så det har inget med att vara snål att göra. Olika synpunkter har i tråden presenterats och det är up till var och en att tycka vad den vill, och jag är av den uppfattningen att en hund slår ett larm sju dagar i veckan. En bekant som är polis sade att de vid flera tillfällen sett områdesförteckningar hos tjuvar de tagit in där noteringar om var det finns hund funnits.Men vill man inte ha, eller inte kan ha hund så är naturligtvis ett larm bra. Båda varianterna kanske ylar högljutt när man kommer hem, men det är bara en av dem som gör det av lycka...Men naturligtvis skall Joka ha ett larm, eftersom det är det han VILL ha...
Jag står utan replik nu, men jycken verkar blivit stött
Tar tillbaka det där med snåljåp. Blev bara lite upprörd på Rixner när han menade att larmbolagen inte gör sitt jobb. Kan hålla med om att hund är bra men problemet uppstår när man åker bort några dagar. Man kan ju inte lämna hunden ensam då. Eller?
jaså var de mej du blev upprörd över zigge, konstigt, har aldrig sagt att larmbolagen gör sitt jobb, tycker de gör sitt jobb väldigt bra. lurar på folk olika slags onödiga larm varje dag och varje vecka, inte dåligt alls tycker jag att de lyckas med detta.sen hoppas jag att både du och jag vet om att allt låter mycket bättre när de säljer de här larmen än vad verkligheten sedan visar.du var väl mest intresserad av brandlarm, det finns väl optiska brandvarnare som man kan koppla till mobiltelefoner så att man kan ringa brandkåren själv om de skulle behövas eller ev en granne??på va sätt hade du nytta av ditt larm när du hade en brand hemma hos dig??och hur gör man för att detta skall fungera bra?? lämnar man in nyckeln till huset till larmfirman eller brandkåren när man åker bort eller får nogon av dem bryta sig in om det skulle bli en brand i huset om man är bortrest.