0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har gummidämpare och är nöjd. Och de blir inte hårda när det är kallt.
Har en daikin FTXL20G som sitter monterad på husvägg och stående på såna enkla gummidämpare.Vid vissa temperaturer eller väder omslag typ nu får jag väldiga vibrationer i utedelen det gör i sin tur att sidoluckan samt frontgallret vibrerar så pass att det rasslar rätt illa.Inte så det hörs in men står man ute så låter det rejält.Tycker detta är bra störande och undrar om lösningen är bättre dämpare? eller att jag kanske har nått fel på min utedel?
Lite bättre gummikuddar Jag var som du, tyckte inte alls mina utedelar var speciellt störande men vi en nyinstallation av en kraftigare pump så blev jag rekommenderad att ha stålfjädrar!! Då beställde jag även byte till stålfjädrar av den 5år äldre maskinen.. Tantaloan trodde att jag vid nyinstallationen hade tagit bort våra utedelar så tyst blev det!!!!!Jag kan inte höra utedelelarna och då har jag soffan precis innanför Gummifötter fungerar säkert jättebra på sommaren, men på vintern helst då det blir riktigt kallt så är dom nästintill helt värdelösa jämfört med stålfjädrar..
Om jag inte minns fel blir dom ca 2½-3cm högre än gummifötterna..Det är styvare fjädrarna på kompressorsidan för att den inte ska sjunka mer än andra sidan..Jag satte in stålfjädrar på båda maskinerna..