0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja jag ska ta upp allt imorgon måndag men det känns som att när hon börjar trassla så har jag ingen lust att hjälpa henne då jag egentligen inte behöver hyra ut huset. Kåken är inte på mer än lite över 80m2, tilläggsisolerad, med nya fönster så det kostar inte många kronor att underhållsvärme. Det jag minst vill ha är en månadshyra 2500+1000 värme, sen kan hon tömma huset. När det redan börjat med trassel så kommer det nog inte att bli bättre när det blir kontrakt. Men då kanske hon vägrar betala och karusellen är igång. Man kan hyra ut sin bostad skattefritt upptill en kostnad på 18 000 om året, resten tas upp som inkomst och skattas 30% för. Så jag hade tänkt att köra allt vitt. Men hon har inte betalat ett öre än, jag har överseende då vattnet inte var godtagbart plus lukten från grunden så en månadshyra hade jag tänkt reducera alt, stryka. Men när det helt plötsligt bara skulle betalas för värmen blir jag vrång. Har slitit som en björn för att få det klart tillsammans med mer än heltidsjobb med familjeföretaget och återställningen av sambons släktgård efter hussvampangreppet. Jag känner mig närapå förolämpad när det blir sånt här tjafs. Känns som att jag hellre får huset tomt så fort som möjligt och blir utan hyra, bara det blir lugnt och jag slipper problem. Jaja, vi får se hur det blir imorgon helt enkelt. Tanken har varit att sälja kåken till sommaren efter att bergvärmen installerats. Tack för bra respons.