0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det kvittar väl, du har ju sagt att du inte vill låna till din företagsidé...
Nu vill jag ju inte uppmuntra våldshandlingar men den banken fick ju nästan vad de tiggde om tycker jag. Så behandlar man inte en kund.
Fast problemet var väl att banken bokade in ett möte och sedan när kunden väl var inne på kontoret så hade de ingen som kunde ta emot kunden och bankdirektören valde att gå ut på lunch med en väninna istället för att ta itu med problemet.Och så hade banken en broschyr där de gjorde reklam för ""Für uns zählt der Mensch" (För oss är människan i centrum, typ)?
Det var inte bankdirektören som gick på lunch, det var kunden! ..Weil der Filialleiter in eine Besprechung musste, ging er inzwischen mit seiner Freundin etwas essen.
OK, jag inser nu att du har rätt... men rent grammatiskt så kan väl inte "han" (er) egentligen syfta på någon annan än bankdirektören (Filialleiter).
Hände ungefär samma sak med mig och nordea, men här i Sverige är vi mer toleranta antar jag så det blev ingen slag i ansiktet (pga att tjänstemannen var en kvinna )Ingen kom på bokad möte för bolån och efter en kvart sittande och klagomål kom en kvinna som var också respektlös, Jag valde sedan en annan bank, så enkelt