Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Kommer ej in pÃ¥ menyn pÃ¥ min C7:a  (läst 883 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Thomas Strom

  • Gäst
Thomas Strom
Kommer ej in på menyn på min C7:a
« skrivet: 18 november 2012, 09:27:15 »
Jag såg i morse att felmedelande lampan (den röda) blinkade på min IVT C7:a. Jag tryckte på menyn och såg då att den var på tyska. Det går inte att komma in på menyerna från första sidan. Trycker man på meny knappen i 10 sekunder går den över till service läget men man kommer inte åt undermenyerna. Jag har provat att stänga av pannan med både on/off knappen samt automatsäkringarna men den går tillbaka till samma läge igen. Panna går och jag har värme på golvvärmen.

Det skall tilläggas att för drygt ett år sedan gick den även då över till tyska efter ett strömavbrott men då gick det komma in i menyerna. Jag upptäckte efter det att varmvattenberedaren ej gick ibland. Detta inträffade alltid på måndagar. Efter kontakt med IVT Tranås fick jag en instruktion om hur detta eventuellt kunde lösas (känt fel då det fanns en redan klar beskrivning - ändra måndag till Måndag) , Om det inte fungerade var det lösningen att byta datorenheten eller manuellt ändra meny 10 – datumet så att man hoppas över måndag.

Läget nu är det att jag har mÃ¥ndag pÃ¥ pannans display = inget varmvatten och jag kan ej komma in i menyerna  Sc:,h.

Någon som har råkat ut för detta och hittat en lösning?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!