0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ska man ha mycket ljus är det nog halogen som gäller, eller Lågenergilampor, är otroligt nöjd med Led, som "allmän" belysning, utomhus som fasadljus och i fönsterlampor, fint sken och totalt iskalla, och skönt på runt jul sim för lysa dygnet runt, kan rekomendera Biltemas E10 lampa, finns både som 6lumen och 12 lumen, köpte 12lumen, lyser starkt och fint med bra sken, konverterade julgransbelysning och alla ljusstakar.
Den här, t.ex: http://www.ljustema.se/e27-led/428-monaco-18w-led-1620-lumen.htmlMen det var en dyr rackare..Behöver man såpass mycket ljus så är det nog fortfarande bäst att välja en lampa med kvicksilver.Utvecklingen när det gäller lysdioder går dock fort. De är dessutom helt fria från både kvicksilver och bly. Full ljusstyrka direkt, trivs utmärkt i kyla och helt okrossbara (så när som på glaskupan), så att de är framtidens ljuskällor råder det nog ingen tvekan om.
Jag har lagt ner massor med pengar på LED, jag är ganska säker på att päronlampan från Jula för 39:- är mitt bästa köp även efter det att mina nya ledlampor kommer..
Håller med, den är bra. Enda problemet är att den verkar något kortare gänga så att det inte blev kontakt i en armatur. Reklamerade faktiskt en lampa innan jag kom underfund med det. Tycks vara bra åtgång på dem, de var slut första gången jag tänkte köpa dem.