0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du räknar hemskt konstigt, om man inte förbrukar en enda kWh per år så har man ändå fast kostnad på 2850:- i mitt fall (så länge vi talar 16A), det är helt förkastligt att ha med den kostnaden vid jämförelse mellan uppvärmningsalternativ så länge du måste ha en elledning in i huset.
Och ju mer du sparar desto dyrare blir elen, ni är inte kloka men gör som ni vill mig spelar det ingen roll alls
Vad ska du med en elledning om du inte förbruka en enda kilowatt Man avsluter givetvis sitt elavtal och ber elbolaget stänga av elen Och om du skulle förbruka 1 kwh så ska man bara lägga totala elkostnaden för elen på 1kr, ja du kan verkligen lura dig själv!!!
Alla vettiga människor förstår att man använder den rörliga kostnaden på elförbrukningen när man diskuterar besparingskalkyler, eftersom man ändå inte kommer att vara utan el oavsett uppvärmningssätt.Om du vill hävda motsatsen är det ju bara för dig att säga upp elavtalet och bevisa att du klarar dig utan el.
Vi pratar totalkostnaden
Skulle vi eldat på som förra ägarna med alla direktverkande el-element hade vi förbrukat ca 40000 kwh/år och istället landar vi med LLVP på 16-18 000kwh/år besparat 22-24 000kwh/år x 1.70 kr= 39000 krVi har alltså sparat 39000 kronor om vi räknar på det dom betalade..
Oj vad jag måste ha sårat dig i den andra tråden..Stäng av datorn ikväll och gör ett nytt försök imorgon