0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
När jag band om senast kollade jag upp vilka som erbjöd lägre ränta och när jag sedan satt i möte med min bankman så sade jag bara som så att "många i min omgivning" tjatar på mig hur dum jag är som inte byter till billigare lån, men att jag är så nöjd med min bank att jag helst inte vill det. Och sedan frågade jag bara hur det fungerar, skall man behöva jaga runt för att få bästa dealen?Lätt att de själva kommer börja knappa på datorn och sänka några tiondelar här och ta bort någon avgift där för att visa sin välvilja. De vill ha kvar dig som kund och du slipper mecket med att byta bank...
Inte så svårt, jag joddlade runt på nätet och såg/fick nivån på 3månaders i andra banker (3,03-3,07%) vilket min gamla bank gick med på när jag klagade per mejl.Men det är f-n att man måste jobba själv, tycker att dom borde marknadsföra sig bättre själva.
...Löper räntesänkningen på sen eller måste man som i mitt fall omförhandla var tredje månad. . ...
Fick 0.3% i "extra"rabatt hos länsförsäkringar. lade lånen på 5,3,2 årMen då är både min fru och jag helkunder... alla försäkringar på LF .. lönekonton... sparande ...aktier.. m.mmen jag har bara en 2 500 000 i lån dvs en belåningsgrad på ca 40%svårt att få mer i rabatt med så lite i lån.
Tog mig nästan 3 månader att förhandla till mig 70 punkter i rabatt på vårt bolån hos swedbank.Ska tillägga att både jag och frugan har löne och sparkonto samt pensionspar i banken samt att jag var säkert innne på bakkontoret 7 ggr under tiden ( en gång med en stor påse nybakade kanelbullar) Lycka till !