0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag bor i ett gammalt kråkslott och måste hela tiden ligga i med renoveringar, blir inte billigare uppvärmningskostnader med att vänta Denna gång tömde jag kallvinden (har varit sovrum där senast 1940?) för att byta ut isoleringenLite udda fyllning bland sågspånen:(Jag visste om husets historia så det var ingen överraskning men nog tar man det försiktigt, ingen snö-spade av metall kan användas)
Intressanta svar Den som vill veta mera: http://www.porkkala.net/sv/historia/purkalDe patroner/tomhylsor jag kollat är från åren 1943/44 och fabrik 188 och överlåtna till myndigheterna för destruktion, bara bilderna kvarOch jo, det hus jag bor i bosattes åren 1944 till 1956 av USSR:s personal om jag får uttrycka mig fint Massor av papper samt tomhylsor och tobaksfimpar i sågspånet på vinden och jag är mycket förvånad över att denna kåk har besparats från eldsvåda...Det kloka i att fimpa tobak på en glesbrädat golv vars isolering består av kutterspån samt torv och mossa kan ifrågasättasoch att gå igenom sågspånet för hand tar sin tid för jag vill bevara husets historia samt ta bort den "ohälsosamma" delenI det här huset bultar/sågar/borrar man inte i/på vindsgolvet eller motsvarande, inte "hälsosamt" tills jag fått bort allt gammalt