0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack! Ja jo får utvärdera denna vintern om det är rätt som jag valde och Atec är så bra som dem säger så hoppas jag att de inte blir all för mycke tillskott. Sen blir de isolera mer på vinden till nästa vinter så då kan man få ner det lite iaf.Absolut. blir att fota under och efter installation plus in med loggning på hela kitet så man kan följa de slaviskt.Kommer få ett stort fint pannrum sen utan den jäkla tanken
man köper ju hellre under 10 000kwh vindkraftsel än 25 000kwh olja!! Alla dagar. Payoffen är kvick!
Ta detta utalande med en stor nypa salt.//GG värme med sin ATEC 9 Total 150m² och har ca 12200kWh/årJag värmer med min 8kW VP ca 176m² och har årsförbrukning på 11700kWh(Rinnan värme sina 230m² med 16kW bergvärme som är mycket effektivare än Luft/Vatten så det kanske är därför han tror på denna låga förbrukning)Som jag förstått det skall du fullvärma 220m² med en ATEC 9 (på 8,6kW vid +7°C).Tror du skall vara glad om du hamnar någonstans mellan 13000kWh och grannens 16000kWh i årsförbrukningmen du kommer nog att bli nöjd för du minskar ju förbrukningen.
Loggningen kostar väl typ 3000 Skippat den så skulle atec 11 med tank kostat 9000, det skulle du definitivt sparat in ganska snabbt. Får vi 2 såna vintrar som det var nyligen så skulle det väl varit betalt typ.
GG hur rätt hade dem med dig tex?