Ett datum som många minns och även exakt vad de gjorde när de fick höra nyheten...
Själv var jag bra dryga 3år vid tillfället så jag kan ju inte minnas men man har ju hört en del om det samt den lilla infon som man själv tagit reda på om det.
Tänkte jag skulle fördjupa mig lite mer i själva händelsen, läsa på om diverse historier och teorier om mordet, mao läsa den fakta som finns om händelsen.
Såg nyss på
Skavlan, riktigt intressant det programmet, Skavlan är duktig
Har även laddat ner P3 Dokumentär om mordet på Palme som jag ska lyssna på.
Finns ju även en annan dokumentär som går på bio just nu, heter
Palme oxå passande nog, nån som sett den?
Tänkte jag skulle se den när jag får tillfälle.
Har även läst de böcker GW har skrivit om händelsen, GW vet nog mer än han säger eller kan bevisa tror jag...
Vet ni nån mer info i form av bok eller film som man kan ta del av vad det gäller Palme
Vet inte vad jag ska tro, tycka om den mannen, han var ju både älskad och hatad...
Ska därför försöka skaffa mig en egen uppfattning, har en viss känning om hur han var men jag vill få den stärkt eller motbevisad innan jag delar med mig av den....
Är allt lite konstigt att det mordet aldrig har klarats upp kan man tycka, är det ren otur eller är det ren tur att det inte har klarats upp tro???
Anledningen till att jag postar denna tråd är för att detta mord iom filmen som just nu går på bio är aktuell, tror det kan vara bra för oss yngre att se den och ta del av den info som finns om Palme, är ju ett mord på en svensk stadsminister som har skett i nutid och som skapat stora rubriker världen över...
Så kan man lära sig historian om G Wasa så kan ma lika gärna läsa på om Olof Palme...
Vad gjorde ni den dagen då nyheten nådde er???