Hej
Jag har via Varmt Hem i Sundsvall satt in en EcoHeat 308 i februari i år och även registrerat den hos CTC. Kruxet är att jag fortfarande inte fått tag i senaste versionen av mjukvaran trots flera påstötningar hos både Varmt Hem i Sundsvall och CTC direkt. Jag har mailat ett flertal gånger men får över huvudtaget inget svar alls från nån av dem. Min bild är att när väl pumpen är på plats och betald är man inte särskilt intressant längre för varken CTC eller Varmt Hem.
Sen funderar jag oxå runt hur det funkar hos CTC. De har levererat en pump med en programvara om inte är optimal. Jag har registrerat min pump hos dem så de borde rimligtvis veta om att jag finns som kund och inte har senaste programvaran. De släpper en ny version men verkar inte bry sig om att kunderna ska få tag i programvaran. Nu kanske jag är negativ och hoppas andra har positivare erfarenheter.
Så jag undrar.
1. Är det fler där ute som har samma erfarenheter av CTC resp Varmt Hem:s vård (eller obefintliga vård) av befintliga kunder?
2. Vet nån var man kan få tag i senaste programvaran?
Nån som kanske har den och kan maila över den så stoppar jag in den själv?
Mvh
Per A
Sävar
Vi har också en 308 via VH, installerad i mars..
Jag ringde CTC och hänvisade till värmepumpsforumet, och sa att jag ville ha senaste.. de tyckte primärt att jag skulle ta det via installatören så denne har koll på vad som hänt, men "om det inte skulle gå" så skulle jag höra av mig igen så skulle jag få den.. Strax därefter så skickade (nån annan på?) CTC ett mail med uppdateringen.. Den installerades dock i samråd med rörmokaren (VH's underentreprenör) som inte hade blivit helt klar med sitt och ändå hade vägarna förbi.
Måste hålla med om att VH har varit dåliga på det här med kommunikation och uppföljning, vår ventilation (EcoVent) är fortfarande ej injusterad (ska mätas så det blir rätt undertryck osv) nu ett halvår senare.
Vad blev det för versionsnummer på saker, och vilka poster har t.ex driftinfo-sidan med?
Har bifogat vår info..